چرخ های شنی

چرخ های شنی

 همواره در جاده های پربرف، جاده های خاکی و لجن زار، ماسه زارها و ریگزارها تردد پرسنل سازمانها و جابجائی خرده بار، تردد خودروهای اورژانس، امداد اولیه و ... معمولا یا امکان پذیر نبوده و یا با مشکلات عدیده و هزینه های سرسام آوری همراه است چرا که بایستی خودروهای خاص گرانقیمتی مانند اسنوتراک برای تردد در مناطق برفی و یا خودروهای خاصی جهت حرکت در ماسه زارها و لجن زارها برای استفاده زمانی محدود تهیه نمود که هزینه های نگهداری بسیار بالائی نیز دارند. محصولی که در این بخش به شما معرفی می کنیم در واقع راه حلی بسیار اقتصادی و کارآمد جهت رفع مساله تردد در جاده ها و زمینهای با شرایط نامساعد (برفی، لجن زار و ماسه ای) می باشد. بدین ترتیب که می توان از همان خودرو های 4WD سازمانی جهت تردد در مسیرهای نامساعد یاد شده استفاده نمود. این محصول منحصر به فرد چرخهای شنی لاستیکی(Rubber track conversion system) مخصوص خودروهای 4WD می باشد. با استفاده از این چرخها در مدت زمان بسیار کوتاهی خودرو4WD شما تبدیل به یک اسنوتراک جهت تردد در زمین های پر از گل و لای، لجن، برف و ماسه و حتی آسفالت می شود. این چرخهای شنی لاستیکی دارای این ویژگی و در واقع مزیت اساسی می باشند که در زمان بحران می توان این چرخهای شنی لاستیکی را در مدت زمان کوتاهی بر روی خودروی 4WD مورد نظر نصب نمود و در شرایط عادی نیز از همان خودرو سازمانی با کاربری عادی آن استفاده نمود.

نمونه های از این تکنولوزی چرخ های شنی

 سورنتو اسکی گوندولا

 سورنتو اسکی گوندولا یک سورنتو شخصی سازی شده با همکاری شرکت LUX موتورورکز برای انتقال اسکی بازان به تپه های برفی و یخی است. این سورنتو به جای داشتن چرخ چهار شنی لاستیکی به سبک تانکها دارد تا به آن در بالا رفتن از تپه های برفی کمک کند.

  حالا نیسان هم دست به اقدامی زده و خودرویی به اسم روگو طراحی و تولید کرده است.

 این طراحی ویژه می‌تواند ویژگی آفرود این اتومبیل را بالا ببرد و راننده بتواند در زمین‌های ناهموار به خوبی از آن استفاده کند. چراغ‌های این خودرو از شیشه‌های زردی استفاده شده که استایل نظامی دارند. سیستم تعلیق و چرخ‌ها هم تغییراتی داشته‌اند اما در بخش‌هایی مثل پیشرانه، سیستم توزیع نیرو، هنوز استاندارد کارخانه هستند. در باربند سقف خودرو از چراغ‌های LED و در نمای جلو از وینچ استفاده شده است.این خودرو قرار است در نمایشگاه اتومبیل نیویورک حاضر شود. تا برگزاری نمایشگاه نیویورک تنها یک روز باقی مانده و درهای آن تا ۳ اردیبهشت به روی عموم باز است.و حال نیز این تکنولوژی چرخ های شنی در ایران هم بومی سازی شده و در نمایشگاه بحران به نمایش در آمده

برگرفته از جا جم آنلاین

لینک های مرتبط:

درب ضد آب | درب ضد حریق | درب کشویی | درب پلی وود | درب لابی | درب ضد سرقت لابی | درب استیل |


(1 امتیازها)

create شما شما today 01/05/22 visibility 236 بازدید

هیچ نظری وجود ندارد
در حال ارسال. لطفا صبر کنید...