در مورد خانه هوشمند

 

هوشمند سازی خانه

 

بکارگیری امکاناتی که خانه را در اصطلاح "هوشمند" (Smart) همواره یکی از مواردی بوده است که توجه زیادی به آن شده  خانه هوشمند به خانه‌ای گفته می‌شود که ساکنین آن امکان تنظیم و کنترل تجهیزات الکترونیکی منزل خود را از راه دور و نزدیک داشته باشند و نیز بتوانند برنامه‌های مختلف و سناریو‌های متنوعی را برای آن تجهیزات تعریف و اجرا نمایند.بطور کلی به مجموعه تجهیزاتی که به منظور افزایش کارایی و بهره وری و ایجاد محیطی مطبوع برای ساکنین آن طراحی و اجرا میگردند، هوشمند سازی ساختمان نامیده میشود. هدف از اجرای پروژه های هوشمند سازی میتواند تبدیل ساختمان به یک ساختمان با مصرف بهینه انرژی و یا تبدیل خانه به یک خانه مدرن و امن با مدیریت هوشمند باشد.در پی پیشرفت روز افزون صنایع تجهیزات الکترونیکی منازل، صنعت هوشمندسازی ساختمان نیز تحولات عظیمی را شاهد بوده است. شبکه هوشمند منازل شامل بخش‌هایی از قبیل سرگرمی‌ها و تفریحات (پخش فیلم و موسیقی)، سیستم روشنایی، سیستم کنترل دما، سیستم امنیتی، انواع Interface، سیستم اطلاعاتی و ارتباط تجهیزات بخش‌های گفته شده می‌باشد.

 

این تبدیل میتواند تمامی و یا بخشی از تغییرات زیر در ساختمان باشد:

    تنظیم و کنترل هوشمندانه روشنایی بر اساس  میزان شدت نور طبیعی ونیز حضور ویا عدم حضور ساکنین.

    تنظیم و کنترل هوشمندانه سرمایش وگرمایش وتهویه فضا بر اساس زمان،

   تنظیم و کنترل سیستم صوتی

    برنامه ریزی و کنترل تمامی تجهیزات امنیتی اعم از دوربین ها و سنسورها و سایر امکانات مرتبط.

    یکپارچه سازی سیستم کنترل روشنائی، سیستم کنترل سرمایش و گرمایش،گ.

 

    بخش های مختلف خانه هوشمند:

 

 معمولا هر خانه هوشمند شامل موارد زیر است:

 

   کنترل دما در هوشمند سازی خانه

   کنترل روشنایی در هوشمند سازی خانه

   پرده‌های برقی و سایر تجهیزات موتوری

   سیستم مدیریت مصرف انرژی در هوشمند سازی خانه

   سیستم امنیتی در هوشمند سازی خانه

    سیستم صوتی (با پوشش کامل منزل) در هوشمند سازی خانه

    سیستم صوتی – تصویری در هوشمند سازی خانه

  تجهیزات ارتباطی بین کاربران و سیستم خانه هوشمند

خوب حالا باید فکری برای هماهنگی بین این دستگاه ها کرد شاید شما  چندین دستگاه از هرکدام داشته باشید در خانه هوشمند خود.تمام این سیستم‌ها از طریق یک Interface مشترک (مثلاً یک صفحه لمسی و با یک ریموت) کنترل می شود.هدف ما دریک خانه ه.شمند این است که تمام این سیستم ها را که مانند جزایر مجزایی عمل می‌کنند، تحت کنترل یک سیستم مرکزی درآوریم ، بنابراین قدم اول، متمرکز کردن همه تجهیزات منزل شما در یک بخش مرکزی است. زمانیکه همه تجهیزات متمرکز شدند، حال می‌توانیم رفتارهای هوشمند متنوعی برای منزل شما تعریف نماییم.

چند مورد از این رفتارها را در قالب سناریوهایی برای یک خانه هوشمند زیر مشاهده می‌نمایید:

   * پرده‌های برقی با طلوع وغروب خورشید، به طور اتوماتیک باز و بسته می‌شوند. و یا فراتر از آن، برای زمان‌های مختلف سال، پرده‌ ها را برنامه‌ ریزی می‌کنید تا از آفتاب داغ تابستان در امان بوده در حالی‌که از گرمای دل انگیز خورشید در زمستان حداکثر استفاده را می‌برید.

   * زمانیکه در حال خروج از منزل هستید با فشردن یک دکمه، سیستم امنیتی فعال، لامپهای مورد نظر خاموش، سیستم تنظیم دما خاموش و دیگر تجهیزات برق مانند اتو – بخاری برقی- تلویزیون و ... خاموش می‌گردد. بنا‌براین لازم نیست در زمان خروج از منزل از چک لیست طولانی خود برای اطمینان از قسمت های مختلف استفاده کنید.

   * زمان ورود شما به اتاقها، چراغها به آرامی روشن و در هنگام خروج با کمی تأخیر خاموش می‌شوند.

   * هنگام بیدار شدن به جای استفاده از ساعتهای زنگ‌ دار آزار دهنده، با صدای موسیقی مورد علاقه‌ تان و با افزایش تدریجی دمای محیط و نور لامپ‌ ها و نیز بالارفتن تدریجی پرده‌ ها از خواب بیدار می‌شوید.

   * از راه دور همه امکانات و تجهیزات موجود در منزلتان را مدیریت وکنترل خواهید نمود. برای مثال زمانیکه ساکنین خانه هوشمند در تعطیلات هستند، می‌توانند به وسیله اینتر‌نت یا تلفن وضعیت امنیتی منزل خود را کنترل نموده، دزدگیر را فعال و یا غیر فعال کنند، تجهیزات برقی را خاموش یا روشن کنند، وضعیت روشنایی منزل را تغییر دهند، سینمای خانگی خود را برنامه‌ریزی کنند و هزاران امکان و قابلیت دیگر.

لینک های مرتبط:

درب ضد آب | درب ضد حریق | درب کشویی | درب پلی وود | درب لابی | درب ضد سرقت لابی | درب استیل |


(0 امتیازها)

create شما شما today 01/05/22 visibility 69 بازدید

هیچ نظری وجود ندارد
در حال ارسال. لطفا صبر کنید...