iot

اینترنت اشیاع یا iot چیست - اینترنت اشیاع - iot

اینترنت اشیاع یا iot چیست ؟

اینشاید این روزها واژه IOT یا اینترنت اشیا زیاد به گوشتان خورده باشد. نظریه اینترنت اشیا، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون بیان شده اما یکی دوسال است که به طور جدی در دنیای IT بر روی این مبحث کار می شود و نکته جالب اینجاست که بدانید در حال حاضر اکثر کسب و کارها در حال حرکت به سمت استفاده وسیع از این تکنولوژی هستند.

در کل، مفهوم اینترنت اشیا اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت است. به کمک اینترنت اشیا برنامه ها و دستگاه های مختلف می توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و صحبت کنند. برای نمونه می توان به یخچال های هوشمند که به اینترنت متصلند و شما را از موجودی و داخل یخچال با خبر می سازند و خود یخچال در صورت کسری داشتن چیزی می تواند نیاز های خود را به سوپر مارکت های آنلاین بدهد اشاره نمود. مثال دیگری که می توان در این مورد زد درب ساختمانی و دیا درب ضد سرقت با قفل هوشمند می باشد که شما می توانید از راه دور به راحتی با یک اپلیکیشن مبایلی اجازه ورود و خروج و نیز کسی که در پشت درب اتاق و درب چوبی شما است رو به داخل ساختمان یا اتاق راه داده و یا از ورود آنها جلوگیری کنید (تصور کنید که شما در خانه نیستید و مهمانی سر زده از راهی دور برای دیدن شما و اقامت چند روزه به شهر شما سفر کرده باشد و شما بخواهید تا رسیدن شما مهمانتان وارد خانه شود بدون اینکه کلید به او دهید یا رمز ورود خانه رو به او بگوید .یا تصور کنید که سرایدار خانه بخواهد برای نظافت داخل خانه شما وارد شود در موقعی که شما د رمحل کارتان هستید.همه و همه با این وسیله به راحتی امکان پذیر است و فقط با یک کلیک روی مبایل هوشمندتان)در واقع، اینترنت اشیا شما را قادر می سازد تا اشیا مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید و به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده اند و می توان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت آنها را کنترل و مدیریت کرد. اینترنت اشیاع یا iot در ابتدا مفهومی سردرگم‌کننده به نظر برسد. همچنین این واژه به‌ویژه هنگامی که صحبت از استانداردهای مختلف و همچنین ایمنی و امنیت آن می‌شود می‌تواند مفاهیم جدید و ویژه‌ای پیداکند.به عبارت دیگر ایده طراحی دستگاه‌های مختلف با امکان برقراری ارتباط بی‌سیم به منظور رهگیری و کنترل از طریق اینترنت و یا حتی یک برنامه ساده مخصوص گوشی‌های هوشمند، اصطلاح اینترنت اشیاء را توصیف می‌کند.با اجرای این شیوه در نهایت ممکن است محیط پیرامون بشر به چیزی شبیه آنچه در فیلم ها و داستان های تخیلی اشاره می شود نزدیک شود به عنوان مثال بهره گیری از این شیوه باعث می شود یک جارو برقی بتواند در زمان مشخصی فعال شده، محل تعیین شده از قبل را نظافت کرده و سپس مجددا خاموش شود. ویا یک درب ضد آب یا در حمام میزان رطوبت جذب شده داخل خودش را وقتی به حد تخریب رسید به مالک ساختمان اطلاع دهد تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.

بررسی های شرکت سیسکو نیز حاکیست که تا غلبه یافتن پدیده اینترنت اشیاء تنها سه سال زمان باقیست. بنابراین در سال 2018 ماشین ها و سیستم های الکترونیکی می توانند از طر ی ق اینترنت بدون نیاز به انسان ها و حتی بیشتر از آنها با یکدیگر در ارتباط باشند

لینک های مرتبط:

درب ضد آب | درب ضد حریق | درب کشویی | درب پلی وود | درب لابی | درب ضد سرقت لابی | درب استیل |


(0 امتیازها)

create شما شما today 01/05/22 visibility 94 بازدید

هیچ نظری وجود ندارد
در حال ارسال. لطفا صبر کنید...