چگونه امنیت خانه را بالا ببریم

چگونه امنیت خانه را بالا ببریم

برای جلوگیری از ورود متجاوزان به حریم منزل خود، نیاز نیست آن را به یک دژ ضخیم تبدیل کنید. راه‌های متعددی وجود دارند که خرجی ندارند؛ کافی است کمی‌ از هوش خود بهره بگیرید و یک چک لیست برای خود فراهم نمایید

 

برای امنیت خانه قفل و بست فراموش نشود

 

بیشتر سرقت‌ها از منازل بدون اعمال زور یا تلاش طاقت‌فرسا ازسوی سارقان صورت می‌پذیرد. این بدین معناست که بسیاری ازافراد بدون اینکه در و پنجره‌ها را قفل کنند، ازمنزل خارج می‌شوند. پس باید قبل از خروج از منزل از بسته بودن درب و پنجره ها اطمینان حاصل کنید و درب ها را حتما قفل نمایید ! خیلی از افراد فقط درب را بهم زده و از منزل خارج میشوند! پیشنهاد ما به شما این است که حتی برای خروج از منزل برای چندین دقیقه نیز درب خروجی را حتما قفل نماییدوگرنه با یک کارت خرید عابر بانک درب منزل شما در چند ثانیه باز خواهد شد!. ممکن است جهت ایمن‌سازی بیشتر منزل، نیاز به تعویض قفل‌ها و خریداری قفل‌های مقاوم‌تر و بهتر داشته باشید. حتماً این کار را بکنید، چراکه وسایل منزلتان بسیار باارزش‌تر از قیمت یک یا چند قفل مقاوم هستند. ما به شما پیشنهاد میکنیم درب خروجی منزل خود را با درب ضد سرقت جایگزین کنید تا سرقت از منزل شما سخت تر شود و سارق از سرقت پشیمان شود ( در ضد سرقت هم استحکام بهتری دارد نسبت به درب های معمولی و هم از قفل های مقاوم استفاده شده در آنها )

 

برای امنیت خانه هوشیار باشید

 

اگرچه این خبر خوبی است که بدانید هم‌محله‌یی‌هایتان مراقب منزل شما هستند، اما شما نیز باید مراقب خود باشید. اگر مراقب عملکرد خود نباشید، ممکن است ناآگاهانه فرش قرمزی برای جلب توجه سارقان پهن کنید.اما مشخصات و برنامه‌های سفر خود را محرمانه نگه دارید. قبل از شروع سفر، در مورد آن با دوستانتان در حضور افراد غریبه سخن نگویید، چراکه ممکن است شخصی در همان حوالی از گفته‌های شما یادداشت ذهنی بردارد. توجه شما به این نکات می‌تواند بسیار مؤثر و نتیجه‌بخش باشد.

از هوش خود استفاده کنید

 

 

  برای امنیت خانه  همسایگان خود را بشناسید

شناختن افرادی که در مجاورت آنان زندگی می‌کنید، یکی از مهمترین گام‌های امنیتی است که می‌توانید بردارید. از محله‌هایی که در آنها افراد همدیگر را می‌شناسند، کمتر گزارش سرقت دریافت می‌شود. دلیل آن این است که افراد یکدیگر را می‌شناسند و افراد غریبه بیشتر به چشم می‌خورند. مضافاً افراد در چنین محله‌هایی خود را مسوول برقراری امنیت محله می‌دانند.در صورتی که اجاره‌نشین هستید، شما دلایل بیشتری برای شناخت همسایگان هم محله خود دارید، چراکه آمار نشان می‌دهد احتمال سرقت از اجاره‌نشینان 85درصد بیشتر از مالکان است. شاید علت آن باشد که اجاره‌نشینان کمتر همسایگان و هم محله‌یی‌های خود را می‌شناسند و کمتر برای امنیت محله اهمیت قایلند، چراکه دیر یا زود باید از آن محله کوچ می‌کنند.

 

برای امنیت خانه قبل از سفر آماده باشید

 

آمار سرقت از منازل در ایام عید نوروز و تعطیلات تابستان افزایش می‌یابد. اگر قصد سفر دارید، قبل از سفر همسایگان یا دوستان و آشنایان مورد اعتمادتان را مطلع سازید تا حواسشان به منزل شما باشد.مهمتر از همه، زمانی که شهر را ترک می‌کنید، آثاری از عدم حضورتان به جای نگذارید. این عمل فقط سارقان را به سمت منزل شما جذب می‌کند. به عنوان مثال روی منشی تلفن خود پیام «ما مسافرت هستیم، لطفاً بعد از شنیدن بوق پیغام بگذارید» و از این قبیل قرار ندهید

برای امنیت خانه از پلیس کمک بخواهید

پلیس

 

پلیس می‌تواند به عنوان یک نیروی پیشگیرانه قبل از اینکه جرمی ‌صورت پذیرد، شما را یاری کند. به عنوان مثال در ایام عید نوروز به عنوان یک تمهید پیشگیرانه، در تهران بزرگ حمل و نقل اسباب و اثاثیه تنها با مجوز کلانتری محل امکانپذیر است. در کشورهای پیشرفته نیز افراد قبل از رفتن به سفر، می‌توانند از پلیس درخواست کنند که درطول سفر گشت خودرویی خود را در ساعات مختلف شبانه‌روز به دور و اطراف منزل آنها بفرستد. یکی دیگر از تمهیدات پلیس به کارگیری پلیس پیاده به جای پلیس سواره است. از دیگر خدمات پیشگیرانه پلیس در کشورهای پیشرفته اعزام مأمور پیشگیری از جرم جهت بررسی سطح امنیتی اماکن و ایراد روش‌هایی جهت افزایش ضریب امنیتی اماکن است.

 

برای امنیت خانه حیاط منزل را ایمن سازید

سبزه‌های بلند یا درختان هرس نشده بهترین مکان برای کمین مجرمان جهت اطمینان از خروج شما از منزل قبل از اقدام به سرقت است. منظور ما این نیست که تمام پوشش گیاهی منزلتان را نابود کنید. کافی است همه آنها را هرس شده و مرتب نگه دارید.شاخه‌های درختان بلندی که تا مجاورت طبقات فوقانی منزلتان کشیده می‌شوند را قطع کنید. این عمل باعث می‌شود که سارقان نتوانند برای نفوذ به طبقات فوقانی از درخت استفاده کنند. همچنین بریدن شاخه‌ها و مورت‌های بزرگ موجب می‌شود که سایه‌های بزرگ جهت پنهان شدن سارقان ایجاد نشود.

نمای حیاط

 

ممکن است نگه داشتن کلید یدک زیر گلدان، پادری یا درون کفش یا جاکفشی در مواقعی که کلیدهای خود را فراموش کنید، فکر بکری به نظر برسد، اما با این کار دعوتنامه برای ورود بی‌دغدغه سارقان به منزل خود صادر کرده‌اید.در عوض کلید یدک را به یکی از همسایگان یا دوستان مورد اعتماد که در نزدیکی شما سکونت دارند امانت دهید.

 

برای امنیت خانه در و پنجره‌های کشویی را ایمن سازید

پنجره کشویی

 

نفوذ به در و پنجره‌های کشویی‌ قدیمی ‌با خارج کردن آنها از قابشان حتی زمانی که قفل هستند به راحتی امکان‌پذیر است. انجام این عمل با درب و پنجره‌های کشویی جدید مشکل تر است، اما در هر صورت بهتر است آنها را ایمن سازید، چراکه منظره وسوسه‌انگیزی برای سارقان هستند. میله یا قطعه چوب محکمی‌ را در ریل پشت پنجره قرار داده و ثابت کنید، به گونه‌یی که حتی اگر قفل شکسته شد، باز هم پنجره یا در مسدود مانده و حرکت نکند.

 

برای امنیت خانه صحنه‌سازی کنید

 

اگر سارقان تشخیص دهند که کسی در منزل حاضر است، به احتمال زیاد برای سرقت از منزل ریسک نخواهند کرد. همان طور که گفته شد بیشتر سرقت‌ها از منزل زمانی اتفاق می‌افتد که افراد خارج از منزل، در محل کار یا سفر به سر می‌برند. به همین علت زمانی که خارج از منزل هستید، این توهم را ایجاد کنید که کسی در منزل حضور دارد. به عنوان مثال می‌توانید چراغ منزل به همراه موسیقی مورد علاقه‌تان یا تلویزیون را روشن نگه دارید. همچنین می‌توانید با نصب برچسب سیستم حفاظتی منزل در معرض دید عموم توهم دیگری ایجاد کنید. مثل زدن برچسب این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است یا از این قبل چیز ها

لینک های مرتبط:

درب ضد آب | درب ضد حریق | درب کشویی | درب پلی وود | درب لابی | درب ضد سرقت لابی | درب استیل |



(0 امتیازها)

create شما شما today 01/05/22 visibility 90 بازدید

هیچ نظری وجود ندارد
در حال ارسال. لطفا صبر کنید...